وسوسه مشتری

وسوسه مشتری

فروشگاه های بزرگ و سوپرمارکت‌ها اساسا به خاطر تنوع محصولات و زرق و برقی که دارند برای مشتریان و خریداران وسوسه‌ای بزرگ به شمار می آیند.
این روزها استقبال از فروشگاه‌های بزرگ که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آنها پیدا می‌شود، به شدت رو به گسترش است و مردم ترجیح می‌دهند به جای اینکه برای تهیه اقلام مورد نیاز خود به مغازه‌های مختلف و بعضا دور از هم بروند، همه آنها را از یک جا تهیه کنند.

اما با وجود اینکه این فروشگاه‌ها گاها به آرامش خریداران در خرید و البته صرفه‌جویی در وقت کمک می‌کنند، ضررهایی هم دارند که یکی از آنها خرج کردن بیش از اندازه پول است.
صاحبان چنین فروشگاه‌هایی از این فرصت استفاده می‌کنند و با ترفندهایی خریداران را مجبور به خرج کردن پول بیشتر می‌کنند:

۱ – تشویق به استفاده از چرخ دستی

چرخ دستی وسیله‌ای است که به وفور در فروشگاه‌های بزرگ یافت می‌شود و به راحتی هم قابل دسترسی است. اندازه این چرخ دستی‌ها طوری است که انگار هرچه در آنها می‌ریزید، پر نمی‌شوند! و از طرفی هم در بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ خود فروشندگان، مشتری‌ها را به استفاده از این چرخ دستی‌ها تشویق می‌کنند.
از چرخ دستی استفاده کردن خیلی خوب است و کمک بزرگی برای خریدار محسوب می‌شود، به شرطی که خود را ملزم به پر کردن آن نکنید و صرفا هرچه نیاز دارید، درون آن بگذارید!

۲ – میوه‌ها و سبزی‌های آماده

زندگی ماشینی، کمبود وقت، شاغل بودن خانم‌ها و دلایلی از این دست باعث می‌شود تا میوه‌هایی که به زیبایی به قطعات مساوی تقسیم شده‌اند و سبزی‌هایی که شسته و تمیز بسته‌بندی شده‌اند، چشم هر بیننده‌ای را بنوازد و خیلی‌ها را به خریدنشان وسوسه کند.
همان میوه‌ها و سبزی‌ها را می‌توان با قیمت پایین‌تر، از میوه‌فر
وشی‌ها و حتی پایین‌تر از آن، از میادین میوه و تره‌بار خرید، تنها به شرط اینکه اراده‌ای برای شستن آنها وجود داشته باشد!

۳ – کالاهای نزدیک به صندوق پرداخت

صندوق‌های پرداخت درفروشگاه‌های بزرگ معمولا شلوغ هستند و اغلب خریدارن مجبور می‌شوند برای پرداخت هزینه خریدهای خود در صف بایستند. صاحبان فروشگاه‌های بزرگ هم مسلما از چنین فرصتی نمی‌گذرند و با چیدن انواع و اقسام کالاهای ریز و به ظاهر ارزان قیمت در کنار کانترهای پرداخت، مشتریان را وسوسه به خرید کردن می‌کنند.

۴ – عوض کردن جای کالاهای مختلف

در بعضی از فروشگاه‌ها سیاست به شکلی است که هر چند وقت یک بار جای کالاهای مختلف با هم عوض می‌شود. به این ترتیب مشتریان ثابت برای پیدا کردن کالای مورد نظر خود مجبورند کمی بگردنند و همین گشت و گذار باعث می‌شود که سایر کالاها را هم ببینند و خیلی‌ها حتی اگر نیاز هم نداشته باشند، می‌خرند!

اما در کل از قدیم گفته اند شنونده باید عاقل باشد!

و حالا یک پیشنهاد!

شاید جالب باشه که بدونین یک سری رازهای جالب روانشناسی وجود داره که فروشنده با دونستن اون میتونه به راحتی روی نقاط ضعف پنهان مشتری سوار بشه و مشتری رو به تور بندازه! کالا و خدماتشو براحتی هر چه تمام تر بفروشه و یک لبخند رضایت بزنه.

معمولا اینجور مواقع مشتری هم نمی‌فهمه چه حرکتی روش پیاده شده و اونم راضیه! چی از این بهتر؟ یه معامله‌ی برد-برد!

برای توضیحات بیشتر این مطلب رو از دست ندید:

کلیک کنید:   ۱+۹ راز عجیب روانشناسی برای جلب سریع مشتری!

بخوانید:  10 قانون موفقیت اندرو کارنگی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0

Your Cart