
بازاریابی و تبلیغات
۵۰ توصیه مهم برای بازاریابی و تبلیغات
۱- یک پوشه برای نگهداری ایدههای بازاریابی اختصاص دهید. سعی کنید همیشه اهداف و ایدههای خود را مکتوب کنید.
۲- هر روز و هر ساعت کارت ویزیت را همراهتان داشته باشید. مخصوصا آنکه نام سایت و ایمیل شخصی شما بر روی آن درج شده است.
۳- یک سنجاقسینهی شخصی با آرم شرکتتان طراحی کنید و در جلسات به کت خود بزنید. این مساله خیلی مهم است.
۴- فقط سعی نکنید یک بازار جدید ایجاد نمایید. سعی کنید فرصتسازی کنید. فرصتسازی به اندازهی نیازسنجی مهم است.
۵- آزمودن، کلید موفقیت در بازاریابی است.
۶- در بازاریابی، اول به فکر تجربهاندوزی از شیوههای رقبا باشید.
۷- داشتن موقعیت بیهمتا در اینترنت، مهمتر از محتوای تبلیغاتی شما است.
۸- تنها به کاهش قیمت کالاها در سایت اکتفا نکنید.
۹- قبل از ایجاد و توسعهی محصول، بازار آن را پیدا نمایید.
۱۰- به دنبال جماعت حریص و مشتاق به محصول یا خدمات باشید.
۱۱- هدف تمام تبلیغات شما باید افزایش فروش باشد.
۱۲- تبلیغات در مجله بسیار موثر است. تبلیغات در مجلات مهم است؛ اما معرفی علمی توانمندیهای کارآفرینی شما در نشریات، یک فرهنگسازی گسترده میکند که برای آیندهی شغلی شما بسیار مهم است.
۱۳- مقالاتی را به روزنامه و مجلات ارسال کنید. خیلی مهم است که معرفی شما بهعنوان یک مبتکر کارآفرینی در حوزه کسبوکار، با انتشار مقالات و گزارشهای تخصصی و عمومی در نشریات مختلف همراه باشد.
۱۴- اخبار خود را به همراه با عکس به مطبوعات بفرستید.
۱۵- از انتشار نشریات جدید آگاه شوید تا اخبار خود را به رسانه و فرد مناسب بفرستید.
۱۶- در روزنامههای عادی یا اقتصادی و نشریات تخصصی مطلب بنویسید.
۱۷- مقالهای با قلم خود چاپ کنید و نسخههای آن را برای همکارانتان بفرستید.
۱۸- در تنظیم اخبار فعالیت شرکت خود کوشا باشید و آنها را بهموقع و چندین بار برای مطبوعات ارسال کنید.
۱۹- یکصدمین، پانصدمین یا یکصدهزارمین مشتری خود را در مطبوعات معرفی کنید.
۲۰- یک جایزهی سالیانه به راه اندازید و آن را در بوق و کرنا کنید، مثلا میتوانید به بهترین کارمند سال شرکت یا سازمان خود جایزه دهید.
۲۱- در سمینارهای بازاریابی حضور یابید.
۲۲- کتابهای بازاریابی را بخوانید.
۲۳- مشترک نشریات مکتوب و اینترنتی بازاریابی شوید.
۲۴- هر ماه یک جلسه بازاریابی با کارکنان یا مباشران خود بگذارید تا درباره استراتژی و وضعیت بازار بحث کنید و ایدههای تازه بگیرید.
۲۵- به انجمن یا سازمانهای مرتبط با حرفهتان ملحق شوید.
۲۶- یک پوشه را برای یافتن طراح، نویسنده و سایر حرفهایهای بازاریابی کنار بگذارید.
۲۷- در نمایشگاههای مربوط به حرفهتان حتما یک غرفه بگیرید.
۲۸- همراه سازمانهای غیرانتفاعی، مانند موسسات حمایت از کودکان معلول، سازمان بهزیستی، کمیته امداد شوید.
۲۹- در دبیرستانها و دانشگاهها سخنرانی کنید و به دانش آموزان و دانشجویان درباره حرفهی آیندهشان توصیه کنید.
۳۰- برچسبهای جالبی برای نصب روی شیشهی اتومبیل طراحی و بین مشتریان توزیع کنید.
۳۱- آگهیهای خود را کدگذاری و نتایجشان را دنبال کنید.
۳۲- تابلو ساختمانتان و تابلوهای راهنمای داخلی و خارجی آن را بهبود ببخشید.
۳۳- اگر فکر میکنید آرم شرکت شما منسوخ شده، آن را از نو رنگآمیزی کنید.
۳۴- حامی مالی یک مسابقه ورزشی یا برنامه رادیویی و تلویزیونی شوید.
۳۵- امکان خرید توسط کارتهای اعتباری را در سایت خود قرار دهید.
۳۶- برای سفارشدهی، گزینههای مختلفی را به کاربر پیشنهاد دهید.
۳۷- فراموش نکنید ارائهی کالاهای رایگان، کلید فروش است. این روش برای ابتدای فعالیت یک کارآفرین پیشنهاد میشود.
۳۸- کالاهای خوب و باارزش را بهصورت رایگان هدیه دهید.
۳۹- یک گارانتی بیقید و شرط را پیشنهاد دهید.
۴۰- برای افزایش ارزش کالاهای خود، انعام نیز در نظر بگیرید.
۴۱- در فرم سفارش، پیشنهادهای دیگری را نیز ارائه دهید.
۴۲- سایت شما باید بر روی مزایا تمرکز داشته باشد.
۴۳- نشانی سایت خود را در سربرگ نامهها، کارت ویزیت و بر روی تمامی کالاها قرار دهید.
۴۴- مطبوعات بهترین تبلیغات رایگان برای شما هستند.
۴۵- به مشتریان اینترنتی خود اطمینان دهید که سیستم امنیتی سایت شما قابل اعتماد است.
۴۶- هر سال اهداف خاص بازاریابی را تعیین و هر سه ماه یکبار آنها را ارزیابی و تنظیم کنید.
۴۷- در فصلهای اوج فعالیت تجاری، برای کسبوکارتان تبلیغ کنید.
۴۸- یک شماره تلفن راحت و بهیادماندنی بگیرید.
۴۹- برای سایت اینترنتی خود، آدرس بهیادماندنی انتخاب کنید و آن را در کلیهی ارتباطات بازرگانی قید نمایید.
۵۰- از طریق پست مستقیم، کسبوکار خود را به مشتریان و خریداران تبلیغ کنید.