تکنیک مکث سه ثانیه

تکنیک مکث سه ثانیه

تکنیک مکث سه ثانیه

فرض کنید تشنه‌اید و لیوان آبی هم در دست دارید، قبل از آنکه آب را بنوشید سه ثانیه مکث کنید.

یا کسی از شما سؤالی می‌پرسد؛ سریعا جواب ندهید، سه ثانیه مکث کرده، سپس جواب دهید.

خیلی گرسنه‌اید؛ قبل از به دهان گذاشتن هر لقمه غذا، سه ثانیه مکث کنید.

یا در ماشین نشسته‌اید و خیلی هم عجله دارید. قبل از روشن کردن ماشین، بر روی صندلی ماشین به‌آرامی، سه ثانیه مکث کنید بعد ماشینتان را روشن کنید.

فلسفه و کاربرد این تکنیک

مهم‌ترین فایده مکث سه ثانیه، جلوگیری از برخورد احساسی با مسایل است. این تکنیک به شما ترمزی می‌دهد که خودتان را کنترل کنید. این برخورد احساساتی می‌تواند خوشحالی زیاد، ناراحتی زیاد، عصبانیت و مواردی از این قبیل باشد. برخورد احساساتی در زمان تصمیم‌گیری، منطق شما را به هم ریخته و می‌تواند عوارض زیادی در پی داشته باشد. این مکث‌های سه ثانیه باعث افزایش قدرت و صبر شما شده و در نتیجه باعث ماندگاری و افزون شدن انرژی مثبت شما می‌شود.

یکی از موارد مهم از کاربرد این تکنیک، در زمان برخود با یک مشتری ناراضی و عصبانی و یا غیرمنطقی است!

بیاییم از همین امروز این تمرین را انجام دهیم! آیا حاضرید برای آرامش و سعادتمندی‌تان سه ثانیه وقت صرف نمایید؟

برای این کار، تمرین و ممارست به خرج دهید تا این تکنیک ملکه ذهن شما شده و در حافظه‌تان ثبت گردد.

بخوانید:  تکنیک نقطه ایجاد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0

Your Cart