ذهنیت مثبت

ذهنیت مثبت

۱– گفتگوی درونی مثبت:

با خودتان مثبت صحبت کنید و از سرزنش کردن خود دست بکشید. گفتگوهای درونی خود را کنترل کنید. از عبارات تاکیدی مثبت اول‌شخص و در زمان حال مانند «من خودم را دوست دارم!» «من می‌توانم!» «من احساس فوق‌العاده خوبی دارم!» و «من مسئولیت‌پذیرم!» استفاده کنید.

۹۵ درصد احساسات شما با گفتگو‌های درونی خودتان، در طول روز شکل می‌گیرد. واقعیت تلخ این است که اگر عمدا و آگاهانه با خودتان، مثبت و سازنده صحبت نکنید، ناخودآگاه به چیزهای ناراحت‌کننده که باعث نگرانی و عصبانیت می‌شود، فکر می‌کنید. به موارد خوب و دلخواه فکر کنید و جملات تاکیدی مثبت استفاده کنید.

ذهن شما مثل یک باغچه است. اگر در آن، گل نکارید و از آن مراقبت نکنید، علف‌های هرز بدون هیچ تلاشی در آن رشد می‌کنند.

۲-  تجسم مثبت:

شاید قدرتمندترین توانایی شما، توانایی «تجسم» و دیدن اهدافتان است، بطوری‌که انگار همین الان به تحقق رسیده‌اند. تصویری هیجان‌انگیز و واضح از اهداف و زندگی ایده‌آلتان بسازید و بارها و بارها آن را در ذهن مرور کنید. تمام پیشرفت‌های شما در زندگی، با بهبود بخشیدن به تصویرهای ذهنی شروع می‌شوند. هر چه بیشتر خود مطلوبتان را در درونتان ببینید، در دنیای خارج همان خواهید بود.

۳-  افراد مثبت اندیش:

انتخاب درست کسانی که با آن‌ها زندگی می‌کنید، کار می‌کنید و تعامل دارید، بیشتر از هر عامل دیگری بر احساسات و موفقیت شما تاثیر می‌گذارد. همین امروز تصمیم بگیرید که با افراد برنده، مثبت، شاد، خوش‌بین و کسانی که در زندگی اهداف بزرگ دارند معاشرت کنید. به هر قیمتی از افراد منفی دوری کنید. این افراد، سرچشمه اصلی بیشتر ناراحتی‌های زندگی هستند. مصمم شوید که از هم‌اکنون، دیگر افراد منفی و اضطراب‌آور را به زندگی‌تان راه ندهید.

وقتی کسی جلوی شما خمیازه می‌کشد، شما هم این کار را تکرار می‌کنید. مسبب این حالت سلول‌های عصبی خاصی است در مغز که به آن‌ها نورون‌های آینه‌ای می‌گویند. وظیفه این نورون‌ها تقلید ناآگاهانه از رفتار و کردار دیگران است. مراقب هم‌نشینان خود باشید، نورون‌های آینه‌ای مغزتان بدون آگاهی شما، شما را مشابه اطرافیانتان می‌کند.

بخوانید:  ای اف تی به زبان ساده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0

Your Cart